Kuinka pääsen taksinkuljettajaksi?

Koulutamme taksinkuljettajia Tampereen alueella. Kurssimme ovat kaikille maksuttomia. Kauttamme työllistyt helposti, nopeasti ja ilmaiseksi ilman kankeita kursseja ja kalliita maksuja! Traficom määrää Suomessa vaatimukset taksinkuljettajaksi aikoville. Jos vaatimukset täyttyvät kohdallasi, käy kuuntelemassa lisää avoimessa infotilaisuudessamme ja ilmoittaudu mukaan taksinkuljettajan koulutukseen. Vaatimukset taksinkuljettajan ajoluvan myöntämiselle voit käydä lukemassa täältä. Taksinkuljettajan ammattiajoluvan hakemista varten sinun tulee käydä teoriakokeessa Ajovarman konttorilla. Kokeisiin liittyvät varaukset hoidetaan ainoastaan Ajovarman puhelinpalvelun kautta numerosta 075 323 9999.

Taksikoulun kuljettajakurssin käyneet työllistyvät heti ja korvaamme meidän kautta työllistyville takaisin myös ammattiajoluvan hakemisesta koituneet kulut. Kannattaa siis säilyttää kaikki kuitit (lääkärintarkastus, koe- sekä lupamaksu).

Mitä taksikuskin työ on oikeasti?

Taksinkuljettajan työ on erilaisia asiakaskohtaamisia täynnä, ei sen vaikeampaa. Työ on monipuolista ja vaihtelevaa. Taksinkuljettajat toimivat ihmisten kanssa vauvasta vaariin kaikissa elämän eri tilanteissa. Ja se on nimenomaan tämän työn suola. Toista samankaltaista työnkuvaa ei taatusti tule vastaan!

Kuljettajana pääset heti alusta alkaen itse vaikuttamaan minkälaisia työvuoroja haluat suorittaa. Pystymme muokkaamaan ajovuoroja notkeasti myös opiskelijoille sekä mahdollisen toisen työn oheen. Voit itse valita haluatko ajaa päivä- vai yövuoroja tai esimerkiksi vain arkena tai viikonloppuisin. Myös kalustolla on merkitystä työarkeen ja pääset siihenkin vaikuttamaan. Vaihtoehtoina on ajaa sähköautoa, tilataksia, invataksia tai ihan sitä tavallista dieseliä. Työtä muokataan siis sinulle sopivaksi aina elämäntilanteesi mukaan.

Kuljettajana pääset toimimaan aamuisin lasten koulutaksin kuljettajana, päivällä vanhusten arjen sankarina ja mahdollistajana, illalla bisnesväen tarkkojen aikataulujen turvana lentokenttäkuljetuksissa ja yöllä juhlijoiden bilekuskina. Taksit kuljettavat siis monenlaisia eri kuljetuksia. Nykyään takseissa on erilaisia välitysohjelmia joiden kautta kyytejä tarjotaan kuljettajien ajettavaksi. Kuluttajat voivat valita usean eri sovelluksen tai puhelinkeskuksen välillä, miten taksin tilaavat. Myös sote-, koulu- ja kelakuljetuksia välitetään kuljettajille vain näihin kuljetuksiin tarkoitetuilla ohjelmilla. Ohjelmat toimivat taksiauton varusteisiin kuuluvissa älypuhelimissa.